【OLE】一文拆解咩係其他學習經歷(OLE)

AfterSchool
AfterSchool 2020-7-15 29,084
近年學界越來越重視全人發展,而教育局設計其他學習經歷(OLE)就係為咗令學生有課後時間去促進多元發展。Afterschool就同大家拆解吓咩係其他學習經歷OLE啦!
近年學界越來越重視全人發展,所以喺 2012 年最後一屆 A-Level 同 DSE 順利完成後,教育局設計咗一個新修訂建議其他學習經歷(OLE),令到學生有課後時間去促進多元發展以及有多啲社會參與。Afterschool 就同大家拆解吓咩係「其他學習經歷」啦!所有高中學生必須要完成合共 405 個小時嘅 OLE 課程。但其實咩係 OLE?今日小編就同大家拆解咩係 OLE 啦!

其他學習經歷 Other Learning Experience (OLE) 係啲咩?

其他學習經歷係高中課程內其中一個重要組成部份,而推行 OLE 嘅原因係為咗向學生提供多元化嘅課程從以促進學生全人發展,而因為大部分學校都有自己嘅課堂進度同校本發展需要,其他學習經歷 OLE 嘅分配課時會係學校總課時嘅 10至15%,學生需要完成呢 10-15% 課時,而當中有五個範疇分別係:體育發展 (PD)、藝術發展 (AD)、德育及公民教育 (MCE)、社會服務 (CS)、與工作有關的經驗 (CRE),令到學生獲得均衡發展。

其他學習經歷各範疇例子 Other Learning Experience Example

而以下為中華基督教會蒙民偉書院喺OLE各範疇嘅例子﹕

德育及公民教育 (MCE):

  • 內 地 學 習 交 流 團
  • 國 慶 文 藝 匯 演
  • 濕 地 公 園 、 米 埔 參 觀
  • 地 區 公 民 教 育 活 動
  • 社 區 考 察 活 動

社會服務 (CS):

credit: unsplash @Larm Rmah
credit: unsplash @Larm Rmah
  • 校 內 服 務
  • 學 生 會
  • 學 務 領 袖 生
  • 社 區 中 心 的 服 務 活 動
  • 賣 旗 籌 款
  • 制 服 團 體

與工作有關的經驗 (CRE):

  • 升 學 講 座
  • 與 升 學 、 就 業 有 關 的 工 作 坊
  • 商 校 計 劃
  • 參 觀 工 作 場 地
  • 校 園 電 台 製 作
  • 工 作 實 習

藝術發展 (AD):

(包括音樂、視覺藝術、戲劇、舞蹈和媒體藝術)
  • 校 內 、 校 外 的 藝 術 講 座
  • 出 席 音 樂 會 、 參 觀 展 覽
  • 參 與 演 出 、 比 賽
  • 參 與 藝 術 培 訓 計 畫
  • 參 與 社 區 藝 術 服 務

體育發展 (PD):

credit: unsplash @anniespratt
credit: unsplash @anniespratt
  • 各 類 體 育 活 動 的 興 趣 小 組
  • 各 類 體 育 活 動 的 訓 練 班
  • 校 際 比 賽 和 校 外 的 體 育 活 動
  • 運 動 相 關 的 安 全 知 識 課 程
以上嘅活動有啲係學生強制要參與(例如賣旗籌款、升學講座等等),但都有其他活動係學生可以自行選擇嘅,好似體育活動等等有唔同興趣小組可以畀學生自己選擇,而小編中學個陣(都有一段日子)係揀上化妝班喇。
 

其他學習經歷活動原則

有唔少同學仔都會好疑惑,「好地地讀書咪算囉,點解要有其他學習經歷活動 OLE 呀?」其實教育局喺設計 OLE 課程有考慮咗 7 個原則嘅。

原則一:建基在現有的實踐或優勢上

從行之有效的實踐經驗開始,因應現有的資源(例如專業知識、時間、與機構的連繫)來制定新的計劃。學校可詳細檢視現有活動,識別可作為全方位學習的項目。學校亦可重新調整策劃方式,例如透過協商制定連貫的全方位學習年度計劃,而非舉辦個別的全方位學習活動。

原則二:學生為本

透過俾學生積極參與規劃同組織全方位學習活動,去聆聽他們對活動嘅意見同提升佢哋嘅興趣。著重學生的親身經歷,強調個人積極投入活動,以及他們如何看待呢啲經歷嘅意義,從而改變個人價值觀和態度。

原則三:機會均等

其他學習經歷(OLE)嘅機會適當地分配畀所有學生,學校應該要推行各種全方位學習活動,以照顧學生的不同需要,包括特殊教育需要學生嘅需要,令佢哋所有人都可以發揮潛能,唔受業成績等因素影響。

原則四:協調

其他學習經歷課程其實唔係一堆唔相關的活動組成,相反係基礎教育嘅延續,以補充高中課程。就好似如果學生 DSE 係修 PE、音樂科及視覺藝術科,只要能運用相關嘅知識同技能,就可以幫到 OLE,發揮最高學習成效。

原則五:注重質素

喺「重質不重量」的大原則下,優質嘅經歷可以引發學生喺某一種終身興趣,並且可以確保學生從全方位學習得到嘅經驗能達至預期的學習目標。

原則六:彈性處理

為學生提供一系列策略(例如團隊協作、角色扮演),以提升體驗式學習質素。運用綜合方式來設計全方位學習計劃。

原則七:共同學習

同時為教師以及學生提供了寶貴學習機會,老師喺 OLE 中亦都同學生一齊學習,而唔係活動導師或活動提供者,唔單止可以促進學生自主學習,同建立更密切嘅師生關係。
 

學生 OLE 時數 (不同範疇)

教育局喺設計其他學習經歷 OLE 係有建議課時嘅,而每間學校喺分配 OLE 時數都可能都有唔同,以下係教育局設計嘅五個範疇喺三年嘅總課時,可以令學生喺各範疇都有足夠 OLE 時數上堂:
經歷範疇三年總計課時每年平均課時
德育及公民教育MCE社會服務CS與工作有關的經驗CRE135小時45小時
藝術發展AD135小時45小時
體育發展PD135小時45小時
總計405小時135小時
而學校可自行調整各範疇喺三年內嘅 OLE 時數分佈。以李求恩紀念學校為例,佢哋學校嘅 OLE 時數分配如下:
經歷範疇中四中五中六三年合共
德育及公民教育 MCE社會服務 CS 與工作有關的經驗 CRE50小時50小時35小時135小時
藝術發展 AD50小時50小時35小時135小時
體育發展 PD50小時50小時35小時135小時
總計150小時150小時105小時405小時
 

OLE 好處

唔少同學仔可能會覺得喺課餘時間上 OLE 係一件好哂時間嘅事而且 OLE 好處又冇乜,但其實 OLE 都對一班中六同學喺申請大學有好處㗎喎。大學校長會早喺 2008 年發表聲明,鼓勵學生參加更多有益的課外活動,所以大學聯合招生辦法管理委員會接受學生學習概覽(SLP)作為補充資料,大學可以考慮喺 DSE 成績表現方面以外嘅考生表現,以提供學生全人發展佐證的參考文件。而學生喺 OLE 參加嘅活動,例如校內戲劇節、濕地公園暑期實習計劃、校際音樂節等等都可以寫入 SLP 㗎。詳細例子可以睇呢到
另一個 OLE 好處就係參與 OLE 嘅活動可以培訓學生嘅興趣,就好似音樂、視藝、戲劇、舞蹈嘅活動都可以令學生培養到自己嘅興趣。而一啲實習計劃同參觀機構更加可以幫學生搵到自己嘅職業偏好,對於未來有莫大嘅幫助。
 

其他 Other Learning Experience常見問題

Q:學生係咪要自行安排其他學習經歷(OLE)嘅時數呢?
A:唔需要。其他學習經歷(OLE)嘅活動係由學校舉辦或者其他機構嘅項目。學校會在課時內外,為學生安排足夠嘅 OLE (例如體育課、班主任課節、課後學習活動等),所以喺一般情況下,學生無需自行安排及累積其他學習經歷(OLE)的時數。

Q:如果學生喺校外自行參加活動,會唔會被視為新高中課程中嘅其他學習經歷(OLE)?
A:唔會。因為嚴格來說,其他學習經歷(OLE)係學校為高中學生舉辦嘅學習活動。如果學生有參加其他課外活動,可以將校外所參與的項目、獎項及成就記錄喺「學生學習概覽」的內容。

Q:乜嘢係學生學習概覽(SLP)?同 OLE 有咩關係?
A:學生學習概覽扼要地記錄及反思在高中階段全面的學習經歷同成就,目的是為中學畢業生向心儀大學提供補充資料,以便能更全面反映考生係全人發展嘅參與和成就。因此,學生學習概覽(SLP)可以令大學更全面了解學生的均衡發展。內容扼要嘅學生學習概覽(SLP),不論在甄選過程或面談中都甚具參考價值。而 OLE 係 SLP 入面好重要嘅內容,入面可以寫學生參與過嘅活動同體驗。

Q:咁咩先叫做一份好嘅學生學習概覽(SLP)?係咪越多內容愈好?
A:絕不是愈多愈好!一份好嘅 SLP 入面學生應該總結同反思自己嘅學習經歷,並篩選一啲意義重大嘅項目,作為自己有全人發展嘅佐證。而過於冗長嘅學生學習概覽(SLP),反映學生唔能夠扼要說明自己嘅長處,亦都令人對你有一個缺乏綜合能力的印象。

希望大家喺睇完呢篇 blog 之後都可以更加了解咩係 OLE,同埋要留意個時數。
免費 DSE 電子報
定期為 30,000+ 中學生送上實用 DSE 資訊和資源
AfterSchool

AfterSchool

AfterSchool 是一個針對DSE而設的網上補習平台,課程涵蓋多個 DSE 科目,讓同學足不出戶就可以享有優質教學。註冊用戶人達 50,000 人,當中超過四分之一學生為應屆文憑試考生,是全港最大型網上補習平台。