考考下試個腦不斷loop同一首歌係咪病嚟㗎?

AfterSchool
AfterSchool 2019-10-13 7,547
唔知大家有冇試過考考下試個腦突然諗起啲歌,之後成個腦都會不停狂loop個一首歌,専心唔到做測驗卷😭萬一前個晚唔夠訓,神智不清嘅時候甚至寫埋啲歌詞落份卷度...究竟考考下試loop歌係咪病嚟㗎?等我話你知道啦!
唔知大家有冇試過考考下試個腦突然諗起啲歌,之後成個腦都會不停狂loop個一首歌,専心唔到做測驗卷😭萬一前個晚唔夠訓,神智不清嘅時候甚至寫埋啲歌詞落份卷度...

考考下試個腦不斷loop一首歌係咪病嚟㗎?

呢種現象叫「耳蟲」,將腦中嘅音樂比喻成一隻蟲。
一位喺美國辛辛那提大學做教授嘅 James Kellaris,提出咗一套認知搔癢(cognitive itch)嘅理論嚟解釋呢個現象,就好似你身上某一個地方俾蚊叮而紅腫,越癢就越抓。
耳蟲現象亦都一樣,當你嘅大腦被某段音樂旋律洗咗腦,喺你嘅記憶入面都會開始發腫並發癢

認知搔癢?係咪所有音樂都會引致㗎?

credit: unsplash @dominik_photography
credit: unsplash @dominik_photography
根據 Kellaris 嘅研究,有以下特質嘅音樂特別容易造成認知搔癢:

1. 反覆嘅旋律

當一首歌好聽、好記、好唱,旋律和歌詞都好有魔性,就會對我們嘅認知產生刺激,聽完之後個腦就會開始不停狂loop,有時真係想停都停唔到。就好似早一排好興嘅 sas sss,ppap 咁。(小編表示:小編都有唱過,咁都應該係幾耐之前嘅事.... 大家...... 有聽過㗎可.....)

2. 簡單嘅音樂

簡單嘅音樂相比起編曲複雜嘅歌更加容易記喺腦到,例如一啲兒歌通常相比起一啲古典音樂更加容易引發依一種現象嫁。
 

有咩解決方法?

最簡單嘅方法就喺考試唔好聽啲節奏強勁嘅歌,尤其喺睡覺前。
如果真係想聽歌,建議聽一啲冇歌詞,或者一啲旋律舒緩節奏緩慢可以令到成個人放鬆心情嘅純音樂,千祈唔好聽一啲洗腦歌或者一啲考試禁歌呀(特別係 K-pop,小編以前就中過伏)

【Reference】
免費 DSE 電子報
定期為 30,000+ 中學生送上實用 DSE 資訊和資源
AfterSchool

AfterSchool

AfterSchool 是一個針對DSE而設的網上補習平台,課程涵蓋多個 DSE 科目,讓同學足不出戶就可以享有優質教學。註冊用戶人達 50,000 人,當中超過四分之一學生為應屆文憑試考生,是全港最大型網上補習平台。