【DSE 中文卷二甲部】實用文|綜合|格式技巧

文靜
文靜 2024-3-11 454,707
2024 DSE 取消咗中文卷三改為中文卷二甲部,評分標準由整合拓展及見解論證改為內容及行文組織。AfterSchool為你整合自薦信、演講辭、建議書等格式同所有應試技巧。
相信同學都知道由 2024 年開始 DSE 中文改制,取消卷三聆德及綜合+卷四說話,淨係得返卷一閱讀及卷二作文。
咁係咪代表綜合已經成為歷史呢?當然唔係!大家熟悉嘅綜合部分將會變成卷二甲部(乙部為本身嘅作文卷),佔全卷30%,所以絕對唔能夠忽視!
同學成日話要操卷,想令中文進步,但中文咁多分份卷入面,同學往往唔願意多花時間喺DSE中文卷三上,原因一般係:
AfterSchool 將會喺呢篇文章分享 DSE 中文綜合部分嘅星級技巧,包括格式、內容、行文組織、見解論證、整合拓展等,用最簡易嘅思路令大家迅速掌握綜合卷嘅得分關鍵!
喺學習零散嘅新知識之前,有冇諗過需要先建立一個系統性嘅學習模式?我係文靜,多年來透過DSE中文補習幫助學生輕鬆取得大學入場券。想知道我嘅教學理念同往績,即撳:中文補習名師 文靜 | AfterSchool
   

DSE中文卷二甲部比重

根據考評局公布嘅各卷嘅分數分佈,DSE中文卷二甲部所佔分卷比例高達 30%,同SBA嘅15%不相伯仲。所以,我哋又點可以輕易放棄綜合部分呢?

DSE中文卷二甲部評分標準

以往卷三總分為50分,評分標準分成 4 個部分,分別係:
部分分數
整合拓展16
見解論證14
語境意識10
表達組織10
總分50
一般而言,想攞5以上要有7成分數,如果語境意識部份格式正確,文章頭尾兩段稍稍交代背景資料,行文語氣正正常常,就可以拎到6分以上;到表達組織,只要你篇文章有頭有尾,中間寫個普通嘅過渡段,語句通順,都應該可以拎到 6 分以上。呢兩個部分夾埋已經攞到 12 分,你只需要再喺整合拓展同見解論證裡面加埋拎 23 分就已經係 7 成分數。
不過,隨住綜合卷改制,評分標準都有所唔同咗:
卷二甲部評分部分分數
內容30
行文組織20
總分50
咁到底內容同行文組織要點樣攞分呢?一於睇埋落去啦!  

DSE 中文卷二甲部:內容

就是從前的「整合拓展」和「見解論證」的整合,當中更著重「見解論證」的部分,例如參考考評局的示例考卷,會要求學生就一個目的/活動(例如xx節、社區保育、重建等)提出一個決定(例如重建方向、節目等),利用實用文格式寫出引言、論點一、論點二、結語四部分,同時確保觀點明確、合理,理據充足,闡述清晰。
  1. 明確的主題和目的:首先,確保你明白是次考卷的主題或目的。論述部分應當具有足夠的深度,以便你可以在短篇幅中展開有力的內容。
  2. 引言的吸引力:開篇的引言應引人入勝,引起讀者的興趣。可以使用引言中的故事、引用、問題或統計數據等方式來吸引注意。
  3. 論點的明確性和合理性:每個論點都應該非常明確且合理,以支持你的主題或目的。可多用事例、設例、邏輯等論證說明手法。
  4. 闡述的清晰性:清晰而有邏輯地表達你的思想。使用過渡句子來順暢地將一個論點引入下一個,確保文章的流暢度。
  5. 結語的扼要概括:在結語中總結你的主要論點,強調你的立場或建議。結語應該具有情感吸引力,讓讀者留下深刻的印象。
  6. 避免陳詞濫調:盡量避免使用過於常見的詞語和短語,嘗試使用具體、精確的詞語來提高文章的獨特性。

DSE 中文卷二甲部:行文組織

亦即是從前的「語境意識」和「行文組織」,取消格式分底分,字數要求由無限制變為500-550,超字有可能扣分,因此變相要求考生用短短500字寫出精簡的內容,與以往的「字數遊戲」大相徑庭。要注意行文身分,寫作格式及有沒有額外寫作要求,例如「感謝某個對象」等任務。
  1. 結構清晰:文章應具有明確的結構,包括引言、論點一、論點二和結語。每個部分都應有其獨特的功能,並通過過渡句子連接起來。
  2. 格式符合要求:按照要求使用實用文的格式,確保文章風格正確。這包括標題、日期、收件人、寄件人等的正確排列。
  3. 適當的語境意識:考慮到寫作的目的和受眾,語言應適切且得體。避免使用過於口語化或不當的語言。
  4. 不要遺漏任務要求:如果題目中有額外的要求,例如「感謝某個對象」,確保在文章中包含這些要求,並確保它們與文章的主題相關。
  5. 確保字數在500-550字之間:由於字數有限制,要確保內容緊湊且重要信息得以包括,同時避免冗長或不必要的描述。

 DSE 中文卷二甲部常見實用文格式

語境意識最重要一環、大家咨詢度最高嘅一定係中文卷三格式。中文綜合格式正正係突破 Level 5 關口嘅基本條件,所以以下提供咗幾款常見嘅中文卷三格式畀大家溫習一下:

DSE 中文卷二甲部投稿或專題文章格式

標題配合文章內容及立場 (如有) 自擬標題,並將之置中。
內文交代寫作背景或者撰文動機等特定背景資料,不必自我介紹,然後就入正文。
署名根據聆聽或閲讀材料要求而定。

DSE 中文卷二甲部演講辭格式

開啓語對聽眾地位的順序稱呼。
內文說明演講的原因及開場白等特定背景資料,然後就入正文。
結束語表達謝意及簡單祝福語句。

DSE 中文卷二甲部建議書格式

上款收訊者的稱謂。
標題置中,如「———— 建議書」或「建議————」。
內文交代特定背景資料,然後就入正文。
下款置右,寫提建議者身份及名字。
日期寫於下款的下一行,置左。

DSE 中文卷二甲部書信格式

自薦信
上款收信人的稱呼+尊鑒。
首段自我介紹+從 (資料來源) 得悉 (機構) 招募 (職位/角色) 等特定背景資料,然後就入正文,結尾須表達希望被錄取的展望等特定背景資料。
祝頌語寫在結尾的下一行,「敬祝」隔兩格,祝頌語嘅內容要喺下一行頂格寫。
下款置右,先寫寫信人職位/稱呼,下一行再寫寫信人名字,名字後面加「啓/謹啓」。
日期寫於下款的下一行,置左。
公開信
2018 年令眾考生乍舌嘅公開信,都係屬於書信嘅一種,包含:
上款收信人的稱呼
下款寫在右下角,先寫寫信人的職位/稱呼,下一行再寫寫信人名字。
日期寫於下款的下一行,置左。
一定有同學咁問:「如果咁啱冇背到嗰個格式點算?」
其實中文卷三格式除咗背,都可以參考試卷上嘅聆聽及閲讀材料。因爲考評局都好驚大家唔識中文綜合格式呢家野,所以會喺第二段錄音末尾提醒大家少少格式同語氣嘅注意事項。
以 DSE 2018 年中文卷三為例,呢一年題目要求同學以「學生會學習日工作小組主席」寧樂行嘅身份,撰寫公開信一封,向全體同學介紹走出教室應有嘅兩種學習態度等等。錄音稿裏面話「以工作小組的身份」、「二月份之内交稿」,就係考評局畀同學嘅提示。首先提咗你要以邊個身份寫,仲提埋你要寫日期同寫幾時。所以,就算文體陌生,都可以從錄音搵到關於中文綜合格式嘅線索!
背完格式係唔係就滿分呢?當然唔係啦。要知道考評局嘅信條就係字字珠璣,即但凡喺卷上出現嘅文字,或錄音裏面提過嘅內容,都有可能係補充語境意識嘅重點。
再講,中文綜合格式只係一個框架,太多細節冇包含到。比如話,我地背嘅格式有無同我地講要呼籲啲咩?有無叫我哋喺最後多謝邊個?明顯無啦。所以,唔可以一本通書讀到老。同學仔,要識得聽考評局畀嘅提示啊!

DSE 中文卷二甲部 常見問題

Q:見解論證係咪同「吹水」差唔多?使唔使畀好多例子?
A:中文卷三嘅見解論證唔係純「吹水」,而要有一定框架,類似於通識嘅建議題。
先寫好建議實施嘅步驟 (或活動內容),然後指出問題所在,再寫嗰個建議如何解決問題 (或活動如何達致成效) ,輔以一個實例作為論據。同學甚至可以加入「局限性」,「可行性」等考量。
至於需唔需要海量例子,其實要明白嘅係考試時間得一個半鐘,唔容許我哋對文字多加雕琢,又或者舉大量嘅例子。你寫一百個例子,同寫一個解說得好完備嘅例子,都係拎一樣嘅分數,就係7分。

Q: 喺表達組織方面,我係唔係需要修飾我嘅句子,用多啲修辭?
A: 其實,表達嘅基本要求係語句通順,表達清晰,修辭並唔係一個需要特別關注嘅位。所以,最緊要就係用簡單且通順嘅句子表達段落內嘅邏輯關係。
免費 DSE 電子報
定期為 30,000+ 中學生送上實用 DSE 資訊和資源
文靜

文靜

文學奬得主 作家級補習名師獨創寫作萬能KEY絕技 倒模式背文5**真跡印證 超凡教學威力