拖延症嘅四種患者

AfterSchool
AfterSchool 2019-4-10 4,963
明明已經計劃好今日要做咩,但啲野成日都要拖到最後一刻先有動力做?明明已經決定好曬今日要溫幾多課,但開本書十分鐘就好眼訓,跟著就同自己講:「我都係聽日先開始啦」。最後拖下拖下就搞到考試前幾日先開始溫。

明明已經計劃好今日要做咩,但啲野成日都要拖到最後一刻先有動力做?明明已經決定好曬今日要溫幾多課,但開本書十分鐘就好眼訓,跟著就同自己講:「我都係聽日先開始啦」。最後拖下拖下就搞到考試前幾日先開始溫。


相信你都一定試過拖延(procrastinate),但你又知唔知原來拖延症都可以分為四種?!


第一種:想去到最後一刻先衝刺嘅人

有啲人可能會鐘意個種在最後重要關頭,先將所有嘢一口氣完成嘅感受。但咁做一定會畀自己帶嚟好多不必要嘅壓力, 而且實際嘅效果都唔可靠!對於呢種人,我強烈建議你可以另外再set一個deadline畀自己(例如係比真正嘅deadline早一星期),咁就可以改善到自己嘅拖延問題啦!

第二種:出自於人嘅逃避心態

呢種人習慣係心面FF事情完成之後會面對嘅批評同失敗,因為恐懼,所以自然唔想完成事情。但係其實幾乎所有人都會對自己應該要完成嘅事情有期望,但唔一定人人都會因此而拖延逃避。所以呢種對結果懷有恐懼嘅拖延症,通常都發生係對自身能力缺乏信心嘅人身上。對於呢種類型嘅拖延,我哋知道自己係驚做得唔夠好,咁就更加應該諗辦法令結果變得更好而唔係逃避!

第三種:選擇困難嘅後果

有啲人本來就對自己嘅決定好容易動搖,每一個選擇好似啱咁,又好像都唔啱!因為無辦法決定應該點樣做事,所以就愈拖愈耐,消耗自己嘅精神!尤其當你因為無法評斷做呢啲事情到底有無價值果陣,拖延自然就發生。

下次當你想拖延嘅時候不妨停一停,問下自己到底想要達成咩目標,問下自己如果揀咗唔同嘅選擇會有咩唔同嘅結果?了解完唔同選擇嘅好與壞之後,就照著原本嘅安排去做啦!跟著就要不斷實踐,改善自己拖延嘅問題!

第四種:特別衝動、尋求刺激

呢類人拖延事情,係因為他們總係將精神喺更好玩或更感興趣嘅事上面。佢哋除咗容易分心,時間觀念一般都比較差。係做自己喜歡嘅事情果陣,就留意唔到時間嘅變化。但對於佢哋唔想做嘅事情,就幾乎唔會放喺心上面。導致事情總係要拖到最後一刻。

呢啲時候你就要嘗試下愛上你要做嘅事喇~當你每日都要做嘅野變左你鐘意嘅野,咁你自自然然就會想做,唔會再拖延架啦!

其實最最最重要都係係在於自己嘅心態!當你諗通左成件事或者件事係你熱愛做嘅時候,你就自自然然唔會拖!了解咗自己係邊種人之後,要點樣改善呢個問題?敬請期待我地嘅下一篇分享啦!

免費 DSE 電子報
定期為 30,000+ 中學生送上實用 DSE 資訊和資源
AfterSchool

AfterSchool

AfterSchool 是一個針對DSE而設的網上補習平台,課程涵蓋多個 DSE 科目,讓同學足不出戶就可以享有優質教學。註冊用戶人達 50,000 人,當中超過四分之一學生為應屆文憑試考生,是全港最大型網上補習平台。