【中三選科】我應該選擇中國文學嗎?

Mina
Mina 2020-1-22 15,347
係咪中文叻就應該揀中國文學?究竟同中文科有咩唔同?文學可能同你想像嘅完全唔一樣!

中三揀科時候總係非常糾結,究竟揀邊科好?又唔知道揀完嗰科會唔會三年都好辛苦⋯

有唔少中文叻嘅同學仔都會考慮選擇中國文學,到底中國文學係點嘅呢?就由 @rebel_19dse 嘅 Mina 話你知!

🤷點解我揀中國文學

黎到中三生選科既日子啦,見我細妹開始填表,我都同大家分享下中國文學依科。

從小學起我就知道自己完全對經濟科學無興趣,鐘意作文,鐘意讀下詩詞,所以入到有文學讀既學校(第三志願)真系好好彩,去到中三既時候就自自然然揀左啦。當然有身邊人系因為成績問題比人編左文學班。

🤷讀文學有咩難處?

要攞星既話,唔單只要背熟文章同分析,你重要好清楚考評局平時出題既玩法,例如見到邊啲字眼你點答。例如,紅樓夢 西江月 是不是批評賈寶玉,但你要答貶中帶褒,如何貶,如何褒。死記硬背唔代表會有星

文學作文有兩種玩法:

  1. 內容可以天馬行空
  2. 內容可以系平實保險,如親子之情,重點系你既作文要見到多層意義,如題目系朋友起來。

你可以簡單寫朋友之情,但你將朋友既意思轉化成「我」,全文寫自己對自己的對話,已經系多層意義。而且要有技巧分,例如氣氛渲染,伏筆,貫穿全文。

結論是,文學作文既玩法不全是中文作文,你要從練文筆中拿捏好兩者分別,切勿轉牛角尖。
 

🤷讀文學有咩條件會有優勢

  • 唔怕一字不漏背文言文同作品
  • 唔怕作文
  • 唔怕參考資源少(例如補習之類)
  • 唔怕男少女多
  • 賞析能力高(我其實由細到大無點逼自己背文言字詞,做中文閱讀卷無技巧可言,除左背題型,依啲有時好靠直覺同日積月累既閱讀能力)

當然,無依啲條件都可以靠三年時間用努力取勝,因為有時候好多野都系靠背。

🤷讀文學有咩好處?

容易有4

因為文學條CURVE拉得好大,大約48%有4,而星星約65%就有,如果想保4既話 文學會有優勢

容易理解中文科既閱讀卷

以2019中文卷一最明顯,文學人好多都讀過魯迅既作品,而今年卷一出左篇魯迅針砭時弊既白話文,全部人物故事都有暗示唔同既社會人物,如果讀文學就容易分得清,唔識文學或者歷史既考生就要花多啲時間理解

再者,你只要肯背課文,平時有跟住老師做賞析練習,你會識得更多文言字詞。



– 唔知呢篇文章有冇解答到你嘅問題呢?如果都係想知多啲,不如睇吓AfterSchool整合嘅Past Paper資料庫,了解下公開試會考啲咩啦!👍🏼

免費 DSE 電子報
定期為 30,000+ 中學生送上實用 DSE 資訊和資源
Mina

Mina